Kampania społeczna - budowanie świadomości inwestorów na temat różnic między krajowymi domami maklerskimi i podmiotami, które działają na polskim rynku forex poza jurysdykcją KNF

Izba Domów Maklerskich w nawiązaniu do kampanii społecznej dot. ryzyk związanych z inwestowaniem w kryptowaluty, piramidy finansowe oraz działalność forex nienadzorowaną przez KNF, zwraca uwagę na istotną potrzebę wyraźnego rozróżnienia w przekazie publicznym pomiędzy działalnością polskich domów maklerskich a firmami, które nie są objęte nadzorem KNF, działają nielegalnie bez licencji a oferują swoje usługi krajowym klientom forex. W odniesieniu do tych ostatnich istnieją na rynku przykłady wielu nadużyć i oszust finansowych ze szkodą dla inwestorów indywidualnych, o czym Izba wielokrotnie informowała stosowne urzędy. Takie zdarzenia wpływają negatywnie na wizerunek całej branży finansowej w Polsce i podważają zaufanie do systemu.

 

Czytaj więcej 

 

Członkowie Izby

  •  Trigon DM 1

  •  Ipopema Securities

  • TMS

  • mbank

  • BM Santander alternatywne

  • alior bank

  • DM Pekao

  • bdm

  • bos bank

  • bank bps

  • citi handlowy

  • pko

  • BNPP Biuro Maklerskie Final

  • Erste

  • BM ING

  • milenium

  • noble

  • xtb

  • Haitong

Instytucje współpracujące

  • logo SII

  • psik

  • BondSpot nowe

  • TGE

  • GPW

  • igte

  • IRGIT3

  • Logo KDPW

  • knf

  • seg

  • ZMID nowe