Izba Domów Maklerskich
wraz
z Kancelarią JDP DRAPAŁA & PARTNERS
Organizują dwa warsztaty dla administratorów rejestrów oraz emitentów pozagiełdowych
„Kodeks Dobrych Praktyk jako narzędzie redukujące ryzyko prawne”
Pierwszy warsztat odbędzie się
21 września 2021 r. w godz. 13:30 – 16:00
Drugi warsztat odbędzie się
11 października 2021 r. w godz. 12:30 – 15:00
ZAKRES TEMATYCZNY I WARSZTATU
- Praktyczne aspekty tworzenia rejestru akcjonariuszy.
- Następcze wykrycie nieprawidłowości danych przekazanych przy tworzeniu rejestru akcjonariuszy.
- Nieprawidłowości w dokumentach akcji.
- Zaginione lub zniszczone dokumenty, które powinny być przekazane do założenia rejestru akcjonariuszy.
- Praktyczne aspekty prowadzenia rejestru akcjonariuszy.
- Powiadomienie o treści zamierzonego wpisu (art. 3284 § 3 KSH).
- Pojęcie „otrzymania żądania” i jego możliwe rozumienie w świetle art. 3284 § 1 KSH.
- Wybrane szczególne przypadki rozporządzania akcjami i nabywania akcji (obrót akcjami w spółkach, do których należą nieruchomości rolne, dziedziczenie, nabywanie akcji w wyniku zapisów, znoszenie współwłasności, nabywanie akcji w wyniku podziałów i przekształceń spółek, daty nabycia akcji w wybranych przypadkach).
- Umowy stanowiące podstawę wpisu w rejestrze akcjonariuszy (forma, treść, podmiot przedkładający administratorowi; wyciągi z dokumentów jako podstawy wpisu; umowy zobowiązujące do przeniesienia akcji – podmiot uprawniony do złożenia dokumentu).
- Podmioty legitymowane do uzyskania świadczeń pieniężnych za pośrednictwem administratora rejestru akcjonariuszy.
- Zakres danych widocznych w rejestrze akcjonariuszy oraz czas dostępności danych historycznych.
- Forma świadectw rejestrowych i problematyka zwrotu świadectw. Trudności związane ze stosowaniem formy dokumentowej.
- Praktyczne aspekty umów o prowadzenie rejestru akcjonariuszy.
- Umowa o prowadzenie rejestru akcjonariuszy przed rejestracją spółki akcyjnej.
- Konsekwencje niewybrania administratora rejestru przez spółkę przed wygaśnięciem mocy obowiązującej dokumentów akcji.
- Konsekwencje zawarcia umowy o prowadzenie rejestru akcjonariuszy bez uprzedniej uchwały o wyborze administratora rejestru akcjonariuszy (kwestia dopuszczalności stosowania art. 17 KSH w związku z art. 3281 § 4 KSH).
- Wybór administratora w przypadku przekształcenia spółki w spółkę akcyjną.
- Administrator rejestru akcjonariuszy a pośrednik rejestracyjny.
- Wynagrodzenie za prowadzenie rejestru akcjonariuszy i związane z tym czynności.
PROWADZĄCY SZKOLENIE
|
|
dr Marcin Chomiuk |
dr hab. Bogusław Lackoroński |
KOSZT UDZIAŁU
- 700 zł netto* (pierwsza osoba)
- 450 zł netto *(druga osoba i kolejne)
* Do powyższych cen należy doliczyć podatek VAT 23%
ZAŚWIADCZENIE
Uczestnicy webinarium otrzymają zaświadczenie akceptowane przez Okręgową Izbę Radców Prawnych.
KWESTIE TECHNICZNE
Szkolenie odbędzie poprzez system Cisco Webex Meetings. Z sytemu można korzystać poprzez przeglądarkę internetową (zalecane: Windows Explorer, Edge, Google Chrome) lub zainstalowanie aplikacji Cisco Webex Meetings https://www.webex.com/downloads.html
REJESTRACJA
Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego do dnia 17 wrzesnia 2021 r.
PARTNER SZKOLENIA
{BreezingForms: Formularz_zgloszeniowy_Warsztat_Rejestr_Akcjonariuszy_wrzesien_2021}