Search
Close this search box.

Warsztat dla administratorów rejestrów oraz emitentów pozagiełdowych „Kodeks Dobrych Praktyk jako narzędzie redukujące ryzyko prawne” 21.09.2021r. godz. 13:30-16:00 ONLINE

Logo szkolenia

Logo szkolenia

Izba Domów Maklerskich

wraz

z Kancelarią JDP DRAPAŁA & PARTNERS


Organizują dwa warsztaty dla administratorów rejestrów oraz emitentów pozagiełdowych


„Kodeks Dobrych Praktyk jako narzędzie redukujące ryzyko prawne”

 

Pierwszy warsztat odbędzie się

21 września 2021 r. w godz. 13:30 – 16:00


Drugi warsztat odbędzie się

11 października 2021 r. w godz. 12:30 – 15:00

 

ZAKRES TEMATYCZNY  I  WARSZTATU

 

  • Praktyczne aspekty tworzenia rejestru akcjonariuszy.
    • Następcze wykrycie nieprawidłowości danych przekazanych przy tworzeniu rejestru akcjonariuszy.
    • Nieprawidłowości w dokumentach akcji.
    • Zaginione lub zniszczone dokumenty, które powinny być przekazane do założenia rejestru akcjonariuszy.
  • Praktyczne aspekty prowadzenia rejestru akcjonariuszy.
    • Powiadomienie o treści zamierzonego wpisu (art. 3284 § 3 KSH).
    • Pojęcie „otrzymania żądania” i jego możliwe rozumienie w świetle art. 3284 § 1 KSH.
    • Wybrane szczególne przypadki rozporządzania akcjami i nabywania akcji (obrót akcjami w spółkach, do których należą nieruchomości rolne, dziedziczenie, nabywanie akcji w wyniku zapisów, znoszenie współwłasności, nabywanie akcji w wyniku podziałów i przekształceń spółek, daty nabycia akcji w wybranych przypadkach).
    • Umowy stanowiące podstawę wpisu w rejestrze akcjonariuszy (forma, treść, podmiot przedkładający administratorowi; wyciągi z dokumentów jako podstawy wpisu; umowy zobowiązujące do przeniesienia akcji – podmiot uprawniony do złożenia dokumentu).
    • Podmioty legitymowane do uzyskania świadczeń pieniężnych za pośrednictwem administratora rejestru akcjonariuszy.
    • Zakres danych widocznych w rejestrze akcjonariuszy oraz czas dostępności danych historycznych.
    • Forma świadectw rejestrowych i problematyka zwrotu świadectw. Trudności związane ze stosowaniem formy dokumentowej.
  • Praktyczne aspekty umów o prowadzenie rejestru akcjonariuszy.
    • Umowa o prowadzenie rejestru akcjonariuszy przed rejestracją spółki akcyjnej.
    • Konsekwencje niewybrania administratora rejestru przez spółkę przed wygaśnięciem mocy obowiązującej dokumentów akcji.
    • Konsekwencje zawarcia umowy o prowadzenie rejestru akcjonariuszy bez uprzedniej uchwały o wyborze administratora rejestru akcjonariuszy (kwestia dopuszczalności stosowania art. 17 KSH w związku z art. 3281 § 4 KSH).
    • Wybór administratora w przypadku przekształcenia spółki w spółkę akcyjną.
    • Administrator rejestru akcjonariuszy a pośrednik rejestracyjny.
    • Wynagrodzenie za prowadzenie rejestru akcjonariuszy i związane z tym czynności.

 

PROWADZĄCY  SZKOLENIE

Marcin Chomiuk 

 Bogusaw Lackoroski

dr Marcin Chomiuk
Partner
JDP DRAPAŁA & PARTNERS

dr hab. Bogusław Lackoroński
Radca prawny, Of Counsel
JDP DRAPAŁA & PARTNERS

 

KOSZT UDZIAŁU

  • 700 zł netto* (pierwsza osoba)
  • 450 zł netto *(druga osoba i kolejne)

* Do powyższych cen należy doliczyć podatek VAT 23%

ZAŚWIADCZENIE

Uczestnicy webinarium otrzymają zaświadczenie akceptowane przez Okręgową Izbę Radców Prawnych.

KWESTIE TECHNICZNE

Szkolenie odbędzie poprzez system Cisco Webex Meetings. Z sytemu można korzystać poprzez przeglądarkę internetową (zalecane: Windows Explorer, Edge, Google Chrome) lub zainstalowanie aplikacji Cisco Webex Meetings https://www.webex.com/downloads.html

REJESTRACJA

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego do dnia 17 wrzesnia 2021 r.

PARTNER SZKOLENIA

JDP nowe

 

{BreezingForms: Formularz_zgloszeniowy_Warsztat_Rejestr_Akcjonariuszy_wrzesien_2021}

 

 

Skip to content