Innowacje kluczem do zrównoważonego wzrostu gospodarczego! Pracodawco dołącz do zainicjowanej w Polsce globalnej akcji społecznej Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka i zwiększ innowacyjność oraz zaangażowanie swojego zespołu!
W 2022 r. Polska zajęła 38. miejsce w rankingu Globalnego Indeksu Innowacyjności – to skok o dwie pozycje rdr. I choć zbliżamy się do „średniej unijnej”, jednak wciąż dużo pracy przed polskimi firmami. ? A kluczem do wzrostu innowacji są zaangażowani pracownicy.
Izba Domów Maklerskich dołącza do organizowanej przez Instytut Humanites globalnej akcji społecznej Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka – wspiera przedsiębiorców w budowaniu relacji i zaangażowania pracowników dla przyciągania talentów i wzrostu innowacji polskich przedsiębiorstw!
Innowacje odgrywają kluczową rolę w rozwoju gospodarczym. A Polska stoi przez wyzwaniem jakim jest dogonienie pod względem zamożności krajów Europy Zachodniej. Do tego potrzeba oparcia wzrostu gospodarczego właśnie o innowacje. Bo to one zwiększają produktywność kapitału i tworzą wysokiej jakości, dobrze płatne miejsca pracy, wskazuje Waldemar Markiewicz, Prezes Izby Domów Maklerskich.
Innowacyjność przedsiębiorstwa zależy nie tylko od zdolności połączenia idei, nowych technologii i sytuacji rynkowej, ale także od talentów zatrudnionych w nim osób: zaangażowanych i zmotywowanych pracowników, którzy wierzą w sens tego, co robią w pracy, chcą się rozwijać i uczyć nowych rzeczy, podkreśla @Zofia Dzik, wieloletnia przedsiębiorczyni, innowatorka i strategiczna myślicielka łącząca od lat trendy humanizmu i nowych technologii w ramach @Instytut Humanites – Człowiek i Technologia- a nowe regulacje ESG kładą bardzo duży nacisk na odpowiedzialność – także społeczną – biznesu. Dlatego coraz więcej firm buduje na tym przewagę konkurencyjną nie tylko wizerunkową, ale również pod kątem inwestorów, dla których spójność danej firmy w zakresie filozofii ESG staje się coraz ważniejszym kryterium decyzyjnym.
Tymczasem zaledwie 28% pracowników dużych firm ma wysokie poczucie sensu w pracy (średni wynik to 37%) – takie dane płyną z najnowszej edycji Raportu Dobrych Praktyk #WELLBEING Instytutu Humanites – Człowiek i Technologia. Obserwujemy także ogromną falę absencji. Tylko 20 proc. pracowników i pracownic uważa, że ich przełożona/y to wzór do naśladowania.
Wyniki badań są alarmujące. To ogromne wyzwanie dla wszystkich pracodawców. Dlatego potrzebujemy wpuścić nową energię w stosunki pomiędzy pracodawcami a pracownikami. Jako przedsiębiorcy możemy zainwestować ogromne pieniądze w systemy motywacji pracowników. Jednak one do niczego nie doprowadzą, jeśli nie będziemy widzieć w zatrudnionych osobach przede wszystkim ludzi. Z ich całym otoczeniem – rodziną, przyjaciółmi, pasjami. Akcja Instytutu Humanites ma na celu właśnie to – zwrócić uwagę pracodawców na ten fundament, który tak bardzo wpływa na pracę zespołów.
#2h4family – Pracodawco nie zwlekaj – dołącz do akcji Instytutu Humanites: #2h4family – to się więcej niż opłaca! Bo dobry pracownik czerpie inspirację nie tylko ze szkoleń czy doświadczeń zawodowych i relacji w zespole, ale też z sukcesów prywatnych i czasu spędzonego z bliskimi. To tym ważniejsze, aby przyciągać i utrzymać talenty zwłaszcza z pokolenia Z czy S, które wchodzą na rynek pracy.
Już kilka tysięcy polskich i międzynarodowych firm oraz instytucji wspiera swoich pracowników wraz z rodzinami – i co roku przystępuje do Dwie Godziny dla Rodziny/ Człowieka, która w ostatnich latach angażuje pracodawców z 59 krajów na świecie ? Kulminacja akcji została ustalona na 15 maja w Międzynarodowym Dniu Rodziny. Zaangażowani pracodawcy inspirują swoich pracowników, aby przekazane im w tym dniu 2 godziny wolne z czasu pracy przeznaczyli na budowanie dobrych i bliskich relacji z najbliższymi. Tegoroczna 12-ta edycja tego polskiego programu upłynie pod hasłem Z Pasjami przez Pokolenia.
Ruch #2h4family to odpowiedz na globalny problem samotności, depresji i kryzysu więzi oraz niedostosowanej kultury pracy, w której człowiek sprowadzany jest bardziej do zasobu, gdzie ciągle jedną z najbardziej nieobecnych wartości jest szacunek. Celem akcji jest włączenie w tę przemianę biznesu, bo to właśnie on jest istotną siłą wpływu społecznego. Kampania 2h4family wzmacnia rodziny i zespoły w firmach, ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi, a w efekcie działa na całe społeczeństwo zmieniając kulturę pracy i ży.cia
Kampania Dwie Godziny dla Rodziny / Człowieka wpisuje się nie tylko w działania z obszaru HR czy CSR, ale także o blisko dekadę wyprzedziła trendy objęte na nową dyrektywą CSRD. W przyszłym roku coraz większa liczba spółek będzie miała obowiązek raportowania działań w obszarze ESG, czyli środowiska naturalnego, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (ang. Environmental, Social and Corporate Governance). W wielu firmach środkowy komponent „S” (social), dotyczący wpływu społecznego, jest najtrudniejszym do zaraportowania.
Więcej: https://2godzinydlarodziny.pl/