


Akty L1 (Poziom 1) – Podstawowe akty prawne
1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/1234.
Rozporządzenie zmieniające rozporządzenie (UE) nr 575/2013 w odniesieniu do wymogów kapitałowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych w związku z wdrożeniem reform Basel 3.1.
Rozporządzenie to jest częścią kompleksowego pakietu reform finansowych mających na celu wdrożenie standardów Basel 3.1 w UE. Główne cele to poprawa jakości kapitału, zmniejszenie zależności od wewnętrznych modeli do szacowania ryzyka oraz zwiększenie przejrzystości i porównywalności aktywów ważonych ryzykiem (RWA). Nowe przepisy wprowadzają „output floor” na poziomie 72,5% RWA, aby zapobiec nadmiernemu obniżaniu wymagań kapitałowych przez instytucje finansowe. Dodatkowo wprowadzono zmiany w sposobie obliczania ryzyka wyceny kredytowej (CVA) oraz ryzyka operacyjnego, a także szczegółowe przepisy dotyczące lewarowania i wymogów płynności. Reformy mają kluczowe znaczenie dla stabilności finansowej w UE, pomagając instytucjom finansowym lepiej zarządzać ryzykiem i wzmocnić ochronę deponentów oraz inwestorów.
2. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/567
Dyrektywa w sprawie zmiany Dyrektywy 2014/65/UE (MiFID II), Rozporządzenia (UE) nr 596/2014 (MAR), Rozporządzenia (UE) nr 600/2014 (MiFIR) oraz wprowadzenia nowej Dyrektywy w sprawie struktur wielogłosowych.
Dyrektywa stanowi część pakietu EU Listing Act, ma na celu uproszczenie zasad dotyczących emisji papierów wartościowych oraz zwiększenie atrakcyjności rynków kapitałowych w UE. Wprowadza zmiany do istniejących regulacji, takich jak MiFID II, MAR i MiFIR, aby ułatwić emisję papierów wartościowych i wprowadza struktury wielogłosowe, które umożliwiają spółkom stosowanie różnych klas akcji. Zmiany mają też na celu zmniejszenie wymogów informacyjnych dla mniejszych emitentów, co powinno zwiększyć ich udział na rynku publicznym. Zmiany w MAR i MiFIR mają na celu wzmocnienie nadzoru nad rynkami kapitałowymi i zwiększenie przejrzystości oraz integralności handlu. Regulacje mają być kluczowe dla harmonizacji rynków kapitałowych w UE oraz dla zwiększenia ich konkurencyjności w stosunku do centrów finansowych poza UE.
3. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/891
Dyrektywa w sprawie przejrzystości informacji o zrównoważonym finansowaniu oraz zmieniająca Rozporządzenie (UE) 2019/2088
Dyrektywa wprowadza nowe standardy ujawniania informacji związanych z zrównoważonym finansowaniem, które mają na celu zwiększenie przejrzystości i zapobieganie greenwashingowi. Wymaga szczegółowego raportowania wpływu inwestycji na zmiany klimatyczne oraz ryzyk związanych z ESG (środowisko, społeczeństwo, zarządzanie). Instytucje finansowe i fundusze inwestycyjne muszą dostarczać bardziej szczegółowe i standardowe informacje na temat swojego wkładu w cele zrównoważonego rozwoju, co ma na celu zwiększenie zaufania inwestorów. Dyrektywa nakłada obowiązki w zakresie publikacji informacji dotyczących zarządzania ryzykiem środowiskowym i społecznym oraz wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w procesie inwestycyjnym.
4. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/950
Rozporządzenie ustanawiające ramy dla europejskich obligacji zrównoważonych i zmieniające Rozporządzenie (UE) 2017/1129.
Rozporządzenie wprowadza jednolite ramy prawne dla emisji obligacji zrównoważonych na rynku europejskim, które mają na celu promowanie zielonych i społecznych inwestycji. Obligacje te muszą spełniać określone kryteria, takie jak ścisłe wymogi dotyczące raportowania i monitorowania wykorzystania środków na projekty zrównoważone, w tym dotyczące zmian klimatycznych i celów społecznych. Wprowadzenie standardów dotyczących weryfikacji zewnętrznej ma zagwarantować, że obligacje są zgodne z zasadami środowiskowymi i społecznymi, co zwiększy przejrzystość i zaufanie inwestorów. Rozporządzenie przyczyni się do rozwoju rynku zielonych obligacji i promocji inwestycji, które wspierają realizację celów Europejskiego Zielonego Ładu.
5. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/1025
Rozporządzenie w sprawie uproszczenia i harmonizacji procedur notowania na giełdzie w UE oraz zmieniające Rozporządzenie (UE) nr 345/2013.
Rozporządzenie to ma na celu uproszczenie procesu notowania na giełdzie, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), przez zmniejszenie biurokracji i kosztów związanych z emisją akcji na rynkach regulowanych. Nowe przepisy wprowadzają uproszczony prospekt emisyjny, ograniczają wymogi dotyczące dokumentacji finansowej oraz oferują elastyczniejsze zasady dotyczące publikacji informacji cenotwórczych. Celem zmian jest zwiększenie dostępności rynków kapitałowych dla mniejszych firm, wspieranie innowacji oraz wzrost gospodarczy. Regulacje mają też na celu promowanie bardziej efektywnego wykorzystania kapitału i ułatwienie dostępu do finansowania dla innowacyjnych firm w UE.
Akty L2 (Poziom 2) – Akty delegowane
1. Delegowany akt dotyczący wymogów informacyjnych w zakresie zrównoważonego finansowania
Delegowany akt Komisji (UE) 2024/2123 uzupełniający Rozporządzenie (UE) 2019/2088 w zakresie wymogów informacyjnych dotyczących ujawniania informacji o zrównoważonym finansowaniu.
Akt ten rozszerza wymagania dotyczące ujawniania informacji związanych z kryteriami ESG przez instytucje finansowe i przedsiębiorstwa inwestycyjne. Przewiduje bardziej szczegółowe standardy raportowania, które mają umożliwić inwestorom lepszą ocenę ryzyk związanych z ESG i promować większą przejrzystość na rynkach finansowych. Wprowadza dodatkowe wytyczne dotyczące metodologii raportowania i standardów ujawniania danych.
2. Delegowany akt dotyczący ram zrównoważonych obligacji
Delegowany akt Komisji (UE) 2024/2356 uzupełniający Rozporządzenie (UE) 2024/950 w zakresie szczegółowych kryteriów dla europejskich obligacji zrównoważonych.
Akt ustanawia szczegółowe kryteria i wymagania, które muszą spełniać obligacje zrównoważone emitowane na rynku UE. Dokument definiuje kryteria kwalifikowalności dla projektów finansowanych za pomocą obligacji zrównoważonych, określając jakie działania mogą być uznane za zielone, społeczne lub związane z klimatem. Przepisy te mają na celu wspieranie rozwoju rynku zielonych obligacji i promowanie inwestycji w projekty zgodne z celami klimatycznymi i społecznymi UE.
Akty L3 (Poziom 3) – Akty wykonawcze i zalecenia
1. Wytyczne dotyczące uproszczenia procedur notowania na giełdzie
Wytyczne ESMA nr 2024/3345 w sprawie uproszczenia procedur notowania na giełdzie i zmniejszenia obciążeń administracyjnych.
Wytyczne te zostały opracowane przez ESMA w celu ułatwienia procesu notowania na giełdach dla emitentów, zwłaszcza MŚP. Nowe wytyczne przewidują uproszczenie wymogów dokumentacyjnych oraz ograniczenie obowiązków związanych z ujawnianiem informacji cenotwórczych. Mają one na celu zmniejszenie kosztów i barier wejścia na rynek kapitałowy, zwiększenie przejrzystości i jednolitości regulacyjnej na rynku kapitałowym w UE oraz wspieranie konkurencyjności europejskich rynków finansowych.
2. Zalecenia dotyczące wymogów kapitałowych w związku z Basel 3.1
Zalecenia Europejskiego Banku Centralnego (EBC) nr 2024/5678 dotyczące stosowania nowych wymogów kapitałowych dla banków w ramach Basel 3.1.
Zalecenia EBC mają na celu wsparcie instytucji finansowych w dostosowaniu się do nowych regulacji Basel 3.1, które nakładają bardziej rygorystyczne wymogi dotyczące kapitału własnego i ryzyka kredytowego. Dokument ten zawiera wytyczne dotyczące wdrożenia zmian w zarządzaniu ryzykiem oraz zasady dotyczące monitorowania i raportowania wskaźników kapitałowych. EBC podkreśla konieczność zwiększenia odporności sektora bankowego na potencjalne kryzysy finansowe, co jest kluczowe dla utrzymania stabilności finansowej w UE. Zaleceniamogą również odnosić się do firm inwestycyjnych, które są zobowiązane do stosowania wytycznych Basel 3.1 na mocy CRR i CRD. Chociaż same wytyczne w dokumencie mogą być skierowane głównie do banków, nadzór EBC może obejmować także duże firmy inwestycyjne, zwłaszcza jeśli mają one wpływ na stabilność finansową całego sektora.
3. Zalecenia w sprawie przejrzystości raportowania ESG dla instytucji finansowych
Pełna nazwa: Zalecenia ESMA nr 2024/7891 dotyczące standardów raportowania ESG przez instytucje finansowe.
Skrót: Dokument określa wytyczne dla instytucji finansowych dotyczące raportowania i ujawniania informacji związanych z kryteriami ESG. Zalecenia mają na celu zapewnienie spójności i porównywalności informacji na temat wpływu inwestycji na zrównoważony rozwój. Wytyczne obejmują również zasady dotyczące ujawniania ryzyk związanych z ESG, które mają zwiększyć przejrzystość rynków finansowych i zaufanie inwestorów.
Projekty legislacyjne wprowadzone lub zmienione w sierpniu 2024 roku przez UE koncentrują się na zwiększeniu przejrzystości, odpowiedzialności oraz harmonizacji przepisów dotyczących rynków kapitałowych i zrównoważonego finansowania. Celem tych działań jest nie tylko zwiększenie atrakcyjności rynków kapitałowych UE, ale także promowanie zrównoważonych inwestycji i zwiększenie odporności sektora finansowego na potencjalne kryzysy.
Projekty Aktów L1 (Poziom 1) – Podstawowe Akty Prawne
1. Projekt Rozporządzenia dotyczącego wzmocnienia nadzoru nad agencjami ratingowymi
Projekt Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2025/XX dotyczący wzmocnienia nadzoru nad agencjami ratingowymi i zmieniający Rozporządzenie (UE) nr 462/2013.
Projekt ma na celu zwiększenie przejrzystości i odpowiedzialności agencji ratingowych w związku z ich wpływem na rynki kapitałowe. Nowe przepisy wprowadzają bardziej rygorystyczne wymogi dotyczące raportowania i ujawniania informacji oraz ograniczenia w zakresie konfliktów interesów. Wzmocnienie nadzoru nad agencjami ratingowymi przez ESMA jest kluczowym elementem tego projektu.
2. Projekt Dyrektywy dotyczącej harmonizacji przepisów o postępowaniu z insiderami na rynkach . kapitałowych
Projekt Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2025/YY w sprawie harmonizacji przepisów dotyczących postępowania z insiderami i zmieniający Dyrektywę 2003/6/WE.
Projekt koncentruje się na jednolitym podejściu do regulacji handlu z wykorzystaniem informacji poufnych (insider trading) w całej UE. Wprowadza definicje i kryteria określające, jakie działania uznaje się za insider trading, a także nakłada obowiązki na podmioty, które mogą mieć dostęp do takich informacji. Celem jest zapobieganie nadużyciom na rynkach finansowych oraz zwiększenie przejrzystości i zaufania do rynków kapitałowych w UE.
Projekty Aktów L2 (Poziom 2) – Akty Delegowane
1. Projekt Delegowanego Aktu dotyczącego nowych standardów raportowania ESG
Projekt Delegowanego Aktu Komisji (UE) 2025/ZZ uzupełniający Rozporządzenie (UE) 2019/2088 w zakresie standardów raportowania środowiskowego, społecznego i zarządczego (ESG).
Projekt wprowadza szczegółowe wytyczne dotyczące raportowania informacji związanych z czynnikami ESG przez instytucje finansowe i przedsiębiorstwa inwestycyjne. Nowe przepisy mają na celu ujednolicenie metodologii raportowania, co ma zwiększyć przejrzystość i porównywalność danych ESG. Akt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na bardziej przejrzyste i standardowe raporty ESG, co ma na celu wspieranie zrównoważonych inwestycji.
2. Projekt Delegowanego Aktu dotyczącego ram zrównoważonych obligacji
Projekt Delegowanego Aktu Komisji (UE) 2025/YY uzupełniający Rozporządzenie (UE) 2024/950 w zakresie szczegółowych kryteriów dla europejskich obligacji zrównoważonych.
Akt określa szczegółowe kryteria i wymogi, które muszą spełniać obligacje zrównoważone emitowane na rynku unijnym, aby mogły być uznane za europejskie obligacje zrównoważone (EuGB). Dokument definiuje kryteria kwalifikowalności dla projektów finansowanych za pomocą obligacji zrównoważonych oraz wytyczne dotyczące raportowania i weryfikacji zewnętrznej. Akt ma na celu promowanie zaufania inwestorów do obligacji zrównoważonych i wspieranie rozwoju rynku zielonych obligacji w UE.
Projekty Aktów L3 (Poziom 3) – Akty Wykonawcze i Zalecenia
1. Projekt Wytycznych ESMA dotyczących kontroli zgodności z wymogami ESG
Projekt Wytycznych Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) nr 2025/ZZZZ w sprawie kontroli zgodności z wymogami ESG.
Projekt ma na celu wsparcie krajowych organów nadzorczych w monitorowaniu i egzekwowaniu zgodności instytucji finansowych z wymogami dotyczącymi ujawniania informacji ESG. Wytyczne określają standardy i procedury kontroli oraz dostarczają wskazówek dotyczących najlepszego sposobu zapewnienia zgodności z unijnymi regulacjami dotyczącymi zrównoważonego finansowania.
2. Projekt Zalecenia EBC dotyczącego wdrożenia wytycznych Basel 3.1
Projekt Zalecenia Europejskiego Banku Centralnego (EBC) nr 2025/YYZZ dotyczącego wdrożenia wytycznych Basel 3.1.
Projekt zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące wdrażania nowych wymogów kapitałowych Basel 3.1 dla instytucji finansowych w UE. Dokument ten podkreśla zasady harmonizacji wdrożenia tych wymogów w różnych jurysdykcjach oraz wskazuje na potrzebę jednolitego podejścia do zarządzania ryzykiem kredytowym i rynkowym. EBC zaleca wzmożoną współpracę między krajowymi organami nadzorczymi a EBC w celu monitorowania zgodności i identyfikacji potencjalnych zagrożeń dla stabilności finansowej. Zalecenia są głównie skierowane do banków, ale mogą również obejmować duże firmy inwestycyjne, które są zobowiązane do stosowania pełnych wytycznych Basel 3.1. Projekt zaleca, aby te instytucje finansowe wdrażały wszystkie wymagane standardy dotyczące kapitału, płynności i zarządzania ryzykiem. Obejmuje to także nadzór nad zgodnością z wymogami przez krajowe organy nadzorcze. Podsumowując, projekt może dotyczyć firm inwestycyjnych, ale głównie tych, które mają profil ryzyka podobny do banków lub są uznawane za instytucje o znaczeniu systemowym. Mniejsze firmy inwestycyjne mogą podlegać odrębnym przepisom (IFD/IFR), które są bardziej dostosowane do ich specyfiki działalności.

Projekty z udziałem IDM
Wniosek IDM do Ministra Cyfryzacji o odroczenie w czasie obowiązku wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami rynku finansowego a ich klientami przy zastosowaniu doręczeń elektronicznych w przypadku zidentyfikowania przez Ministra Cyfryzacji ryzyka, że system e-doręczeń dla podmiotów prywatnych nie będzie gotowy i przetestowany w terminie umożliwiającym im zawarcie odpowiednich umów z dostawcami i podłączenie się do systemu
W dniu 8 sierpnia IDM wspólnie z ZBP, PIU oraz IZFiA skierował do Ministra Cyfryzacji pismo wskazujące że posiadanych przez te instytucje informacji, wciąż nie jest gotowa infrastruktura, która umożliwiłaby stosowanie e-doręczeń w relacji z klientami, ponieważ nie nastąpiła pełna integracja wszystkich kwalifikowanych dostawców usług oraz operatora wyznaczonego w zakresie w jakim podmioty te miałyby zapewnić możliwość wymiany korespondencji instytucji finansowych z ich klientami. Będzie to generować ryzyka dla podmiotów sektora finansowego, które nie będą w stanie skutecznie komunikować się z klientami przez e-doręczenia. Na przeszkodzie zakończenia procesu integracji stoi brak współpracy ze strony operatora wyznaczonego – Poczty Polskiej S.A. W przypadku zidentyfikowania ryzyka, że system e-doręczeń dla podmiotów prywatnych nie będzie gotowy i przetestowany w terminie umożliwiającym im zawarcie odpowiednich umów z dostawcami i podłączenie się do systemu, prosimy o wzięcie pod rozwagę wykorzystania tzw. „Planu naprawczego”1 dla e-doręczeń również w segmencie wymiany korespondencji między dwoma podmiotami niepublicznymi, tj. o uwzględnienie w najbliższej nowelizacji ustawy przepisu, który odroczy w czasie obowiązek wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami rynku finansowego a ich klientami przy zastosowaniu doręczeń elektronicznych.
Opinia IDM w sprawie projektu rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie przekazywania KNF informacji przez firmy inwestycyjne, banki państwowe prowadzące działalność maklerską, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze.
W dniu 9 sierpnia IDM przekazał do Ministerstwa Finansów opinię nt. projektu ww. rozporządzenia. Uwagi dotyczyły w szczególności załącznika 10 (Zakres informacji w półrocznym sprawozdaniu z działalności) – rozróżnienie określenia kontrole i badania audytowe oraz prośba o doprecyzowanie określenia „stwierdzone naruszenia” z uwagi na jego nieostrość i niejednoznaczność, dookreślenie, ze obowiązek przekazywania regulaminu świadczenia usług maklerskich dot. jedynie nowych regulacji. Odnośnie do raportów z audytów i sprawozdań wewnętrznych (Załącznik nr 12) IDM zaproponowała włączenie tych raportów do sprawozdania z załącznika nr 10. Ponadto Izba podtrzymała swoje wcześniejsze uwagi w zakresie zdarzeń dot. bezpieczeństwa elektronicznych kanałów dostępu. Izba zwróciła także uwagę na par. 3 pkt 59, który dot. wyłącznie doradców inwestycyjnych, a nie maklerów papierów wartościowych, choć w pkt I 5 Załącznika nr 10 mowa o obu tych profesjach.
Wniosek IDM do Ministra Rozwoju i Technologii o zmianę przepisów ustawy o IKE i IKZE (w ramach kolejnego pakietu deregulacyjnego przygotowywanego w tym ministerstwie)
W dniu 12 sierpnia IDM przekazał do Ministra Rozwoju i Technologii wniosek o zmianę przepisów o IKE i IKZE. Zgodnie z art. 37 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 20 kwietnia 2004 r. o IKE i IKZE, instytucja finansowa ma obowiązek odprowadzenia do ZUS składki w wysokości 30% składek podstawowych z PPE przy wypowiedzeniu umowy IKE, gdy na IKE oszczędzającego przyjęto wypłatę transferową z programu emerytalnego. Stanowi to dla domów i biur maklerskich znaczące zagrożenie, ponieważ w sytuacji, gdy klient posiada na rachunku mniej niż 30% wartości powyższych wpłat, firma inwestycyjna jest zobligowana do zapłaty z własnych środków części składki brakującej do osiągnięcia powyższej wartości 30% składek podstawowych przekazanych z PPE. Izba proponuję zmianę przepisów w taki sposób, aby obowiązek przenoszenia środków do ZUS był ograniczony do wysokości środków na rachunku klienta.
Wniosek IDM do Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o kolejną zmianę przepisów ustawy o IKE i IKZE
W dniu 13 sierpnia IDM zgłosił do Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wniosek o następujące zmiany w ustawie o IKE i IKZE:
1) możliwość inwestycji uczestników IKE i IKZE w derywaty, instrumenty finansowe na rynkach zagranicznych i zlecania zarządzania portfelem przez dom lub biuro maklerskie,
2) możliwość prowadzenia IKE i IKZE przez bank państwowy wykonujący działalność maklerską,
3) likwidację automatycznego zwrotu środków z IKE i IKZE oraz pozostawienie ich w podmiocie, do którego przeniesiono rachunek IKE lub IKZE na skutek wygaśnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej dla podmiotu dotychczas prowadzącego te rachunki, nawet gdy uczestnik IKE lub IKZE nie zdąży w wyznaczonym terminie zawrzeć nowej umowy IKE lub IKZE lub zlecić wypłaty transferowej.
IDM przedstawił Ministerstwu Finansów opinię na temat projektu rozporządzenia FIDA
W dniu 27 sierpnia IDM zgłosił do Ministerstwa Finansów uwagi do projektu rozporządzenia FIDA wskazując m.in. że dostęp do danych klienta musi być inicjowany przez klienta w celu zapewnienia, że ma on kontrolę nad udostępnianiem danych. IDM poparł wniosek o rezygnację z wymogu przekazywania danych poza systemami FDSS i uzależnienie udostępniania danych od ustanowienia systemów FDSS, co pozwoli na minimalizację ryzyk (w tym ryzyka nieuprawnionego dostępu do danych, ryzyka związanego z potencjalnymi incydentami ICT i incydentami bezpieczeństwa informacji), które mogą powstać podczas udostępniania danych klientów poza wspólnymi, bezpiecznymi systemami FDSS. IDM nie zgłosił uwag do dodatkowych zasad zarządzania systemami do art. 10. Oraz wskazał, że nie ma nic przeciwko powstaniu platformy/forum konsultacyjnego, które mogłoby stanowić dobre miejsce na wymianę informacji dotyczących FIDA, jednakże nie widzi konieczności uregulowania funkcjonowania takiej platformy na poziomie rozporządzenia, uznając, że ustalenie specyfiki i sposobu funkcjonowania platformy powinno zależeć od uczestników rynku. IDM poparł wykluczenie FISP z państw trzecich. Ograniczenie się do FISP z siedzibą w państwach członkowskich UE zapewnia większe bezpieczeństwo z uwagi na stosowanie przez takie instytucje regulacji unijnych (w tym m.in. rozporządzenia RODO).
Grupy robocze
Grupa robocza ds. DORA
W ramach współpracy Izby z Kancelarią Rymarz, Zdort, Maruta mec. Michał Kulesza opracował modelowe klauzule umowne dla dostawców usług ICT. Spotkanie grupy roboczej, m.in. w celu omówienia ww. klauzul umownych, odbędzie się 5 września 2024 r.

Z życia branży
W dniu 27 sierpnia 2024 r. przedstawiciele Izby spotkali się z kierownictwem Związku Banków Polskich w celu omówienia wspólnych inicjatyw obu instytucji.
Nadchodzące wydarzenia IDM
- 24 września 2024 r. – Śniadanie biznesowe – Ulga B+R, wybrane zagadnienia ESG – organizowane przez IDM we współpracy z Alto Tax – TYLKO DLA CZŁONKÓW
- 25 września 2024 r. – spotkanie cykliczne z Departamentem Firm inwestycyjnych UKNF.
- 26 września 2024 r. – Szkolenie RODO – organizowane przez IDM we współpracy z Kancelarią Linklaters
- 10-11 października 2024 r. – Spotkanie Kierownictwa domów i biur maklerskich – TYLKO DLA CZŁONKÓW
- 23 października 2024 r. – Szkolenie AML – organizowane przez IDM we współpracy z Kancelarią mec. Marcina Dyla
- 21 listopada 2024 r. – Konferencja Regulacji Rynku Kapitałowego organizowane przez IDM we współpracy z UKNF oraz wiodącymi kancelariami prawnymi specjalizującymi się w prawie rynku kapitałowego. Ramowy program już wkrótce!
Patronaty IDM
– NextGen Blockchain Forum – 4 września 2024 r.
„NextGen Blockchain Forum” organizowane we współpracy z Biurem Maklerskim Pekao to druga edycja wydarzenia koncentrującego się na rzeczywistych zastosowaniach blockchain, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu technologii Web3/DLT na rynki kapitałowe. Konferencja skierowana jest głównie do instytucji rynku kapitałowego w Polsce.
– XIX Edycja “The Best Annual Report” – październik 2024 r.
Konkurs Instytutu Rachunkowości i Podatków na najlepszy raport roczny pod względem wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów. O nagrodę ubiegają się spółki z rynku regulowanego, przygotowujące skonsolidowane raporty roczne wg MSSF/MSR oraz spółki z rynku alternatywnego, sprawozdające wg MSSF/MSR lub Ustawy o Rachunkowości.
Więcej informacji na stronie: https://irip.pl/o-konkurs-the-best-annual-report
– XV Kongres Certyfikowanych Doradców Finansowych EFPA 17 i 24 października 2024 roku
Przesłaniem XV Kongresu EFPA Polska jest zdrowie finansowe Polaków. Zaprezentowany zostanie nowy, rynkowy standard doradztwa finansowego, nie zabraknie wspaniałych Gości, mocnych głosów i gorącej debaty oksfordzkiej wokół nowej Europejskiej Strategii Inwestycji Detalicznych RIS i wyzwania, jakim jest przyciągnięcie oszczędności obywateli na rynek kapitałowy.
Więcej informacji na stronie: https://efpa.pl/aktualnosci/xv-kongres-efpa-polska/
– Akcja „Czytam Inwestuję”
Akcja ma na celu popularyzację wartościowych książek z obszaru finansów i inwestowania. Prezes Waldemar Markiewicz został ambasadorem akcji „Czytam Inwestuję”, a Izba Domów Maklerskich objęła patronat nad akcją organizowaną przez portal Polak Inwestor we współpracy z PWN.
Więcej informacji na stronie: https://polak-inwestor.pl/czytam-inwestuje