Szkolenia

Logo szkolenia

Izba Domów Maklerskich


zaprasza na szkolenie


PRZECIWDZIAŁANIE  PRANIU  PIENIĘDZY  ORAZ  FINANSOWANIU  TERRORYZMU – SZKOLENIE  DLA  CZŁONKÓW  ZARZĄDU  I  RADY  NADZORCZEJ  FIRMY  INWESTYCYJNEJ


które odbędzie się w dwóch częściach:

cz. I. 3 kwietnia 2023 r. w godz. 11:00 - 13:00
cz. II. 12 kwietnia 2023 r. w godz. 11:00 - 13:00

  

ZAKRES TEMATYCZNY

 

Cz. I. 3 kwietnia 2023r. (poniedziałek)

  • Trzy słowa o tym, czym jest pranie pieniędzy.
  • Obowiązki instytucji obowiązanej związane z wyznaczeniem osób odpowiedzialnych za AML/CFT.
  • Ocena instytucji obowiązanej – jaki jest jej cel?
  • Środki bezpieczeństwa finansowego:
    • Ocena ryzyka klienta,
    • Rodzaje środków bezpieczeństwa finansowego,
    • Zakres standardowych środków bezpieczeństwa finansowego,
    • Uproszczone środki bezpieczeństwa finansowego,
    • Wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego,
    • Co jeżeli nie można zastosować środków bezpieczeństwa finansowego?
    • Zakres identyfikacji i weryfikacji tożsamości klienta.
  • Beneficjent rzeczywisty:
    • Kim jest beneficjent rzeczywisty,
    • Jak ustalić beneficjenta rzeczywistego,
    • Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych - obowiązek raportowania rozbieżności.

Cz. II. 12 kwietnia 2023r. (środa)

  • Osoby zajmujące eksponowane stanowiska polityczne:
    • Jak ustalić taką osobę,
    • Dodatkowe obowiązki związane z klientami o statusie PEP.
  • Outsourcing procesów związanych z AML.
  • Raportowanie:
    • Raportowanie transakcji ponadprogowych,
    • Raportowanie transakcji o kryteriach wskazujących na możliwość prania pieniędzy,
    • Raportowanie transakcji podejrzanych, wstrzymywanie transakcji i blokada rachunku,
    • Raportowanie transakcji do prokuratury.
  • Zapobieganie finansowaniu terroryzmu.
  • Dodatkowe obowiązki instytucji obowiązanych:
    • Archiwizacja dokumentów,
    • Procedura instytucji obowiązanej,
    • Szkolenie pracowników,
    • Procedura anonimowego zgłaszania naruszeń,
    • Obowiązek zachowania tajemnicy.
  • Kontrolowanie instytucji obowiązanych:
    • Przebieg kontroli,
    • Kary.
  • Ochrona danych osobowych w kontekście AML.

 

ODBIORCY  SZKOLENIA

Szkolenie skierowane jest do Członków Zarządów i Rad Nadzorczych instytucji finansowych. Jest uzupełnieniem szkolenia „Obowiązki członków rad nadzorczych oraz zarządów firm inwestycyjnych w świetle wytycznych EBA w sprawie strategii i procedur zarządzania zgodnością z przepisami oraz roli i obowiązków pracownika ds. zgodności z przepisami AML/CFT”, które odbyło się 13 grudnia 2022 r.
Szkolenie pomoże usystematyzować wiedzę w powyższym zakresie oraz zostanie dokumentowane stosownym zaświadczeniem.

 

PROWADZĄCY  SZKOLENIE

 

 Otto Andrzej

Andrzej Otto

Ekspert AML,
Compliance Officer roku 2022 (SCP)

 

  

 Piatek Dariusz

Dariusz Piątek

AML/CFT Manager

XTB S.A.

 

   

 

KOSZT UDZIAŁU 

  • 700 zł* netto (pierwsza osoba)
  • 450 zł* netto (druga i kolejne osoby z jednej instytucji).

* Cena uwzględnia udział w dwóch częściach szkolenia. Do powyższych cen należy doliczyć podatek VAT 23%

 

PŁATNOŚĆ

Płatność za udział w szkoleniu odbędzie się na podstawie faktury VAT wystawionej przez Izbę Domów Maklerskich i przesłanej na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym po zakończeniu szkolenia z terminem płatności 7 dni


ZAŚWIADCZENIE

Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie akceptowane przez Okręgową Izbę Radców Prawnych oraz Okręgową Radę Adwokacką.



KWESTIE TECHNICZNE

Szkolenie odbędzie poprzez system Cisco Webex Meetings. Z sytemu można korzystać poprzez przeglądarkę internetową (zalecane: Windows Explorer, Edge, Google Chrome) lub zainstalowanie aplikacji Cisco Webex Meetings https://www.webex.com/downloads.html



REJESTRACJA

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego do dnia 31 marca 2023 r.

 

 FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Szkolenie „Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - szkolenie dla Członków Zarządu i Rady nadzorczej firmy inwestycyjnej

Dane uczestnika
Dane do faktury:
Koszt uczestnictwa
  • 700 zł* netto (pierwsza osoba)
  • 450 zł* netto (druga i kolejne osoby z jednej instytucji).

* Cena uwzględnia udział w dwóch częściach szkolenia. Do powyższych cen należy doliczyć podatek VAT 23%

Płatność za udział w Szkoleniu

Płatność za udział w szkoleniu odbędzie się na podstawie faktury VAT wystawionej przez Izbę Domów Maklerskich i przesłanej na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym po zakończeniu szkolenia z terminem płatności 7 dni.

Warunki zgłoszenia i uczestnictwa w szkoleniu:

Etap I: Należy wypełnić niniejszy formularz zgłoszeniowy najpóźniej do dnia 31 marca 2023 r.

Etap II: Otrzymają Państwo potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na szkolenie wraz z danymi technicznymi dot. udziału w szkoleniu.

Po przesłaniu zgłoszenia nie będzie możliwość bez kosztowej rezygnacji udziału w szkoleniu. Istniej tylko możliwość zmiany uczestnika.

Wszelkich zmian osobowych można dokonać jedynie w formie mailowej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. najpóźniej na dzień przed datą odbycia się webinarium.

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt:

  • w sprawach organizacyjnych z p. Michał Turek tel. 602 863 444.

Izba Domów Maklerskich (dalej „IDM”) z siedzibą w Warszawie ul. Kopernika 17,00-359 Warszawa, jako administrator danych osobowych, informuje Panią/Pana, iż:

 

  • podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do dokonania zgłoszenia do udziału w Szkoleniu IDM (dalej „Szkolenie”), wystawienia faktury za udział w Szkoleniu oraz dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia. Niepodanie danych uniemożliwi przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych co jest równoznaczne z nierozpatrywaniem Pani/Pana zgłoszenia i tym samym niemożnością wzięcia udziału w Szkoleniu;
  • posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  • Pani/Pana dane mogą być udostępnione w niezbędnym zakresie w szczególności podmiotom świadczącym na rzecz IDM usługi informatyczne oraz zatrudnionym do obsługi Szkolenia;
  • Pani/Pana dane mogą być udostępniane przez IDM podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa;
  • podane przez Panią/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody (art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych;
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usługi Szkolenia, a po tym okresie przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń;
  • ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezgodne z prawem.
Powered by BreezingForms