„KLIENT DETALICZNY A OCHRONA KONSUMENTA W ŚWIETLE ORZECZNICTWA M.IN. W SPRAWACH „FRANKOWYCH”
2 lutego 2021 r.| godz. 10:00 – 15:00
ZAKRES TEMATYCZNY
Klient detaliczny a konsument:
Zakres i wzajemna relacja pojęć;
Przedsiębiorca na prawach konsumenta (od 1 stycznia 2021 r.).
Ochrona inwestora a ochrona konsumenta:
MiFID II a inne dyrektywy i ustawy;
Zasady wykładni zgodnej i obowiązek jej stosowania;
Wspólne (?) klauzule generalne.
Nieuczciwe praktyki rynkowe:
Praktyka wprowadzająca w błąd;
Agresywna praktyka rynkowa;
Kodeks dobrych praktyk.
Niedozwolone postanowienia umowne:
Uzgodnienie (nie)indywidualne z konsumentem;
Ukształtowanie praw i obowiązków w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami;
Rażące naruszenie interesów konsumenta;
Główne świadczenia stron sformułowane w sposób jednoznaczny i niejednoznaczny.
Inne błędy w formułowaniu umów:
Sprzeczność z ustawą;
Sprzeczność z właściwością (naturą) stosunku prawnego
Odpowiedzialność przedsiębiorcy:
Deliktowa (z Kodeksu cywilnego);
Deliktowa+ (w zakresie wynikającym lub zmodyfikowanym innymi przepisami);
Z bezpodstawnego wzbogacenia.
PROWADZĄCY WEBINARIUM
Aleksander Śmidowicz – Radca Prawny, Konsultant ESMA.
KOSZT UDZIAŁU
750 zł* netto (pierwsza osoba) 500 zł* netto (druga i kolejne osoby z jednej instytucji). *Do powyższych cen należy doliczyć podatek VAT 23%
PŁATNOŚĆ ZA UDZIAŁ W WEBINARIUM
Płatność za udział w webinarium nastąpi po odbyciu się webinarium na podstawie faktury VAT wystawionej i przesłanej przez IDM na adres mailowy podany podczas rejestracji.
ZAŚWIADCZENIE
Uczestnicy webinarium otrzymają zaświadczenie akceptowane przez Okręgową Izbę Radców Prawnych.
REJESTRACJA
Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego do dnia 29 stycznia 2021 r.